Visser Kaas in Huizen is een van onze eerste klanten. De bijzondere relatie tussen Visser Kaas en DERO GROEP begon zo’n 30 jaar geleden met aanschaf van de eerste robotkaasbehandelingslijn. Visser Kaas is een pionier op het gebied van robotisering in de kaas en na de eerste robotinstallatie volgden er meer, stuk voor stuk innovatief. Durf, respect en vertrouwen kenmerken de samenwerking tussen Visser Kaas en DERO GROEP.
Visser Kaas heeft al meer dan 100 jaar ervaring in de kaashandel en is zowel nationaal als internationaal actief. Dit familiebedrijf exporteert kazen over de hele wereld, waarvan de meeste exportactiviteiten richting Duitsland gaan. Vanuit een modern pakhuis in Huizen, met een opslagcapaciteit van zo’n 3.000 ton, is Visser Kaas in staat jaarlijks circa 10 miljoen kilo kaas de weg naar de consument te laten vinden.
Mees Visser en Maro Dedel in het pakhuis van Visser Kaas in Huizen.
Voor het behandelen en klaarmaken van de kazen zet Visser Kaas al tientallen jaren robots in. "In 1995 moesten we de keuze maken tussen een traditionele lijn en het automatiseren middels robottechniek", vertelt Mees Visser, directeur van Visser Kaas. "Al vrij snel kwamen we tot de conclusie dat automatiseren met een robot veel vloeroppervlak bespaard en daardoor ook een goedkopere oplossing is."
Zo kwam bij Visser Kaas de eerste ‘kaasrobot’ te staan. En daar begon ook de bijzondere relatie tussen Visser Kaas en DERO GROEP. Mees: "DERO GROEP is een innovatieve club met visie en een heldere kijk op het gebied van automatisering. Daarom besloten we 30 jaar geleden om met DERO in zee te gaan. Daarna volgden diverse gesprekken over de toekomst en hoe de lijnen verder verbeterd konden worden, waarbij allerlei ideeën op tafel kwamen. Uit die ideeën is onze band gegroeid. En die is er nog steeds."
Diverse robots in actie bij Visser Kaas.
Vele robots volgden. "We hebben er al zeker 10 gekocht", zegt Mees lachend. Visser Kaas zet de robots in voor kaasbehandeling, maar ook voor paraffineren, palletiseren en verpakken van kazen. Door de inzet van robots kunnen al deze werkzaamheden volledig automatisch op beperkte oppervlakte worden uitgevoerd.
DERO GROEP is hierbij vaste partner. Mees: "Bij DERO GROEP zijn ze in staat om van iets wat wij (de klant) ingewikkeld vinden een simpele klant specifieke oplossing te maken. Ze denken in oplossingen en niet in problemen. En de knowhow in het bedrijf op het gebied van kaas is megagroot geworden, waardoor ze een voorsprong hebben op de rest."
Een aantal jaar geleden heeft DERO GROEP nog een nieuwe robotbehandelingslijn aan Visser Kaas geleverd. Dit is een multifunctionele lijn voor het plastificeren en versieren van kaas en het reinigen van planken. Robots ont- en beladen de boxen en keren de kaas, waardoor de kaas ook overgezet kan worden van externe naar interne boxen en vice versa (het zogenaamde omboxen). De lijn kan vijf verschillende boxtypes en vijf verschillende kaasafmetingen verwerken.
"Met deze lijn kan Visser Kaas haar ambities vervullen: uitbreiding van haar activiteiten en daardoor versterking van de relatie met CONO Kaasmakers te Middenbeemster", vertelt Maro Dedel, directeur van DERO GROEP. "Visser Kaas en DERO GROEP zijn dan ook erg trots op deze behandelingslijn."
In 2016 bestond Visser Kaas 100 jaar en werd het bedrijf bekroond met het prestigieuze predicaat Hofleverancier. Dit jubileum werd groots gevierd, waarbij de robots een glansrol kregen. "We hebben destijds een hele show geprogrammeerd", herinnert Robert Jan Samson zich, voormalig collega bij DERO GROEP. "Laatst was ik weer bij Visser Kaas voor een aanpassing, en toen werd ik daar op een grappige manier aan herinnerd. De optie ‘show on’ zit namelijk nog steeds in de robot. Met één druk op de knop kan hij de hele voorstelling opnieuw uitvoeren." Zo blijven bijzondere momenten niet alleen in herinneringen voortleven, maar ook in onze robots.
"Wij zijn dankbaar voor onze relatie met Visser Kaas", vertelt Maro Dedel, directeur van DERO GROEP. "Niet alleen omdat we al 30 jaar ‘Hofleverancier’ zijn voor nieuwe lijnen aan Hofleverancier Visser Kaas, maar ook omdat onze serviceafdeling zorgdraagt voor de instandhouding van de bestaande lijnen."
Mees vult hierop aan: "DERO GROEP is een zeer gerenommeerd bedrijf in de kaas, met steeds weer nieuwe ontwikkelingen. De basis blijft de service en aandacht voor de klant."
Klik hier voor meer informatie over Visser Kaas.
Heb je een vraag, opmerking of wil je graag meer informatie ontvangen? horen het graag.
Lees hier onze privacy policy.
Als er iets is waar wij openlijk trots op zijn is het onze drive. We houden ervan om ons vast te bijten in uitdagingen en pas weer los te laten als het is gelukt.
Wij zijn een gedreven club aanpakkers met voor alles een oplossing. Als de oplossing niet voor de hand ligt dan bedenken we er zelf één. Want wat er ook gebeurt, we zorgen altijd dat het lukt.
Luzernestraat 77
2153 GM Nieuw-Vennep (NL)
+31 252 622500
info@dero-groep.nl